Iniciem el Curs Pràctic d’Avaluació i Diagòstic en Psicologia Infanto-juvenil

Al CIM Centre de Psicologia Mèdica de Badalona hem posat en funcionament el nou Curs pràctic d’avaluació i diagnòstic en psicologia infanto-juvenil amb l’objectiu de facilitar als seus alumnes l’adquisició de les competències necessàries en el procés d’avaluació psicològica en els trastorns més comuns en la clínica. Aquest objectiu es complementarà amb sessions de coaching orientatiu individualitzat, per tal d’ajudar als alumnes a encarar el seu futur com a professionals.

A qui va dirigit?

El curs pràctic d’avaluació i diagnòstic va dirigit a:

  • Estudiants d’últim any de psicologia
  • Estudiants que estiguin realitzant màsters o postgraus en psicologia clínica o sanitària
  • Estudiants de psicopedagogia
  • Professionals de l’ensenyament interessats en conèixer la vessant clínica
  • Professionals de la psicologia amb poca experiència o sense, que volen realitzar una immersió pràctica en un centre multidisciplinar per tal d’enfortir les seves competències en l’àmbit de l’avaluació psicològica

Objectius:

Els objectius del Curs pràctic d’avaluació i diagnòstic en psicologia infanto-juvenil es resumeixen en:

Conèixer el procés d’avaluació clínica al complet:
– Elements d’importància prèvia a l’entrevista: procés de derivació, demanda, persones presents, anàlisi de la situació in situ.
– Ús de la comunicació verbal i no verbal en el procés.
– Establir un bon vincle.
– Habilitats concretes per extreure una informació àmplia, fiable i vàlida.

Què cal saber sobre la protecció de dades:
– Consentiment terapèutic, confidencialitat i gestió de les dades dels pacients.
– Creació d’una història clínica

Protocol de primera entrevista:
Conèixer el protocol d’entrevista semi-estructurada*
– Observació en un procés de primera entrevista.
– Habilitats concretes de vinculació i demanda d’informació.

Principals testos en l’avaluació psicològica clínica:
– Anàlisi de les característiques dels testos més utilitzats en clínica.
– Realització de sessions d’estudi del propi material del centre.

Disseny d’un protocol d’avaluació adaptat a la demanda:
– Sessió de disseny del protocol avaluatiu amb el terapeuta.
– Quan derivar a altres professionals per realitzar proves complementàries.

Passació, correcció i interpretació dels tests:
– Observació de les sessions d’avaluació clínica.
– Sessions de correcció i interpretació de tests amb el psicòleg adjunt.

El diagnòstic:
– Integració de la informació recollida i presa de decisions.
– Coordinacions necessàries per al diagnòstic.
– Elaboració de material orientatiu per a la família i les escoles.

L’elaboració del informe clínic:
– Sessions d’elaboració del informe clínic amb el psicòleg adjunts.
– Conèixer el model d’informe clínic.
– La importància legal i responsabilitat del informe.

Elaboració d’un pla terapèutic en consonància amb els resultats:
– Elaboració d’una proposta de pla terapèutic amb el psicòleg adjunt.
– Possibles derivacions i treballs de coordinació.

La sessió devolutiva:
– Conèixer i presenciar una sessió devolutiva.
– Com explicar les proves realitzades en funció de la demanda.
– Comunicar un diagnòstic complicat.

Recerca dels propis punts forts i febles:
– Entrevista orientativa amb el psicòleg adjunt.

Avaluació del curs per part de l’estudiant

 Procediment:

  1. Comunicació per e-mail, on l’alumne rebrà tota la informació referent al cas d’avaluació clínica en el que participarà, així com dels instruments d’avaluació que s’utilitzaran durant el curs.
  2. Primera entrevista, explicació del cas a seguir i recepció del material a preparar per part de l’alumne.
  3. Procés d’immersió a la pràctica clínica: Observació, seguiment i participació en un procés complet d’avaluació clínica.
  4. Comunicació directa amb el psicòleg adjunt durant el temps de realització del curs pràctic.
  5. Sessió individual de coaching orientada al desenvolupament professional.
  6. Possible col·laboració pràctica en altres serveis del centre en funció dels horaris.

Durada del curs:
La durada del curs pràctic és de 25 hores, 20 de les quals seran de tipus presencial i 5 de treball personal entre sessions. Donat el caràcter pràctic del curs, és necessari que l’estudiant tingui disponibilitat horària per tal d’adaptar-se a les visites concertades amb les famílies. Tot i això, també es tindran en compte els horaris de l’estudiant per tal de consensuar les visites.

On i quan es porta a terme?
Aquest curs l’organitza el CIM Centre de Psicologia Mèdica de Badalona i té lloc en les seves instal·lacions. A cada alumne se li designarà un psicòleg adjunt, que serà el seu tutor de pràctiques i amb qui viurà in situ el seguiment d’un cas des de la primera visita fins al plantejament del procés terapèutic.

Qui porta a terme el curs?
El curs pràctic d’avaluació i diagnòstic el porten a terme els següents professionals del centre:

Mercè Soler Soriano – Directora del CIM
Psicòloga General Sanitària. UB
Col·legiada 9.293
Postgrau en Psicologia Clínica Infanto Juvevil. UAB
Màster en Paido-Psiquiatria. UAB, Hospital Materno Infantil de la vall d’Hebron
Clinical high Level Master in Brief Strategic Psychoterapy Clínical Institute Arezzo-Italy
Màster en Logopedia. UVIC
Formació especialitzada en Psicologia Forense. COPC.
Formació especialitzada  en Teràpia Floral de Bach. ISMET

Oriol Altés Orobitg
Psicòleg General Sanitari. UAB
Col·legiat 22.497
Màster en psicologia clínica infanto-juvenil
Postgrau en TDAH
Formació especialitzada en intervenció en dificultats de l’aprenentatge
Formació especialitzada en educació emocional

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s