Optometria i visió

En nens amb problemes d’aprenevisio3_logontatge, com la dislèxia o el TDHA, entre d’altres, s’hauria de descartar qualsevol disfunció visual que pugui estar interferint en el seu rendiment escolar. És molt important la realització d’un examen optomètric complet que ens asseguri el bon funcionament visual del nostre fill. És per això que des del CIM oferim el servei d’optometria, a càrrec del Centre d’Optometria VISIÓ3.

 

Què és l’optometria comportamental?
L’optometria avalua les habilitats visuals necessàries perquè el nostre sistema visual funcioni correctament i eficaçment. Algunes d’aquestes habilitats són:

Les habilitats són necessàries perquè un nen pugui realitzar un bon aprenentatge. No naixem amb elles, sinó que s’aprenen al llarg dels primers anys de vida, per això, qualsevol interferència en el desenvolupament motor, neurològic, sensorial o cognitiu del nen pot interferir en el correcte desenvolupament visual.

Quan es realitza una revisió visual a un nen, normalment se’n valora l’agudesa visual a una distància de 5-6 metres, però és molt important valorar-ne la visió pròxima, és a dir, quan llegeix i/o escriu, així com a valorar totes les habilitats que permetran un correcte aprenentatge. Una visió de lluny del 100% no és sinònim que el sistema visual funcioni de forma eficaç.

L’optometria comportamental és una branca de l’optometria que valora la visió de forma integrada amb la resta dels sentits. Per tant, qualsevol alteració en un d’ells pot afectar el sistema visual. És important que estiguin interrelacionats i equilibrats entre si. Un optometrista comportamental avalua i tracta un problema de visió relacionant-lo amb la resta dels sentits. No sols és important que els ulls i les vies visuals estiguin sans per rebre la informació, sinó que aquesta informació ha de ser processada de manera correcta al cervell, perquè aquest respongui també d’una manera adequada.

JUGUEM?

Columnes o persones? Gat o Ratolí?

Com a exemple, podem observar aquestes imatges. Una bona agudesa visual farà que veiem clarament una sèrie de contrastos, ombres, relleus… Una bona visió farà que interpretem tots aquests signes donant sentit al dibuix, sempre relacionant-ho amb un objecte conegut (ULL- CERVELL) en funció de l’experiència prèvia de l’observador.

ELS NOSTRES PROFESSIONALS

Myriam Velasco Gallardo (Col. 14.480)
Optometrista comportamental per la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT). Màster en Optometria i Ciències de la Visió per la Universitat Politècnica de Catalunya.

Professora associada a la FOOT (2004-08) al departamento de tecnologia òptica (UPC). Professora especialista al Cicle Formatiu de Grau Superior d’Òptica d’ulleres al Institut Joan Brossa (Dpt.d’ensenyament de la Generalitat).

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s